Hem » Bokning

Bokning

Övernattningslägenhet

Du bokar övernattningslägenheten igenom vår förvaltare Fastighetsskötsel AB.
Du gör en felanmälan och där är det viktigt att följande står med:
Namn
Epost
Lghnr, det gamla på dörren
BRF du bor i
Adress du bor i föreningen samt våningsplan.
 
Datum för vistelsen, bra är att förtydliga med att säga att man checkar in 25/4 och checkar ut 26/4 och sen skriver som i detta fall en 1 övernattning.
Ska man tex bo två nätter så skriver man incheck 25/6- och utcheck 27/6, dvs 2 nätter. 
I bokningskalendern, så är det lite annorlunda, som ett exempel så är den bokad från 25/4 incheck till 26/4 utcheck, men i google kalendern så står det markerat 25/4 som upptaget. Det betyder att 26/6 till 27/6 är det ledigt.  
Lägenheten kostar 350kr/natt som betalas in till föreningens Postgironummer
som kommer på avin du får med nyckeln. (PG 473 10-8  Nordea Plusgiro)
Nyckeln kommer i samband med rondering från fastighetsskötaren på onsdagen innan bokningstillfället. I brevet får man även inbetalningsbeskrivning, utebliven betalning leder till att man inte får hyra igen. Lämnas ej nyckel tillbaka debiteras medlemmen självkostnadspris för ny nyckel.
Nyckeln återlämnas i föreningens expeditionsbrevlåda på Lidnersgatan 10 plåtdörr till vänster om porten direkt efter man har checkat ut sin sista dag. Övernattningslägenheten finns på Lidnersgatan 12, dörren till vänster om porten och därefter längst in i gången.
För att ge så många medlemmar som möjligt åtkomst till lägenheten, är bokningar begränsade till 5 dagar och minst en vecka mellan bokningar. Avbokningar  ska detta göras 1 vecka innan hyrestillfället, annars debiteras hela kostnaden.

Vilka dagar som är bokade och vilka som är lediga kan du se här.

Under Corona Pandemin är det EXTRA viktigt att du som medlem som hyr övernattningslägenheten ser till att städa ordentligt efter dig! 

Lusthuset

Mellan Lidnersgatan 10 och Lidnersgatan 12 finns ett lusthus för enklare sammankomster. Lusthuset öppnar du med samma nyckel som används för tvättstuga och vind. Lusthuset går att förboka via en enkel bokningskalender som sitter på plats, där du fyller i ditt namn och ditt lägenhetsnummer under den tid du vill boka. Denna gäller per månad och under sommartid maj-sep. Övrig tid disponeras denna lokal efter sunt förnuft av medlemmar.

Bastu och festlokal

Det har tidigare funnits en bastu och en festlokal i Limpan som kunnat utnyttjas av medlemmar. Denna fick fuktskador under 2017 som nu har sanerats. Styrelsen fick mandat att ta beslut vad som ska ske med denna lokal framöver och beslut angående detta tas under vintern 2020/2021. Har du önskemål och tips så maila gärna detta till styrelse@karolinerna.se