Hem » Felanmälan

Felanmälan

Vad gör jag om något går sönder i föreningen eller jag vill komma i kontakt med vår förvaltare?

Om du inte hittar dina svar här på vår hemsida kan du vid vanliga frågor kontakta oss i styrelsen på mail styrelse[at]karolinerna.se men om du har frågor till vår förvaltare Tex om du behöver en nyckel eller något har gått sönder i föreningen kan du kontakta Fastighetsskötsel AB  via deras egna sida. Gå sedan in på felanmälan och fyll i dina uppgifter. Tänk på att de förvaltar många föreningar.

Fastighetsskötsel AB
https://fastighetsskotsel.se/serviceanmalan/ 
Serviceanmälan: 010-207 03 50 (helgfria vardagar 8-16)
Akut Jourtelefon: Jourmontör 08-657 77 22

Bra att veta:
Vår förvaltare gör rondering på onsdagar. Det betyder att om du vill ha en nyckel från förvaltaren tex grind nyckeln eller nyckel till övernattnings lägenheten bör du kontakta dem senast måndag så de får med sig allt till onsdagen.

Vad gör jag vid fel?
Exempel: Torktumlaren i tvättstugan fungerar inte.

Gör en felanmälan hos föreningens förvaltare genom att:

1. Gå in på https://fastighetsskotsel.se/serviceanmalan/
2. Ange vilken tvättstuga felet finns i (t.ex. Tvättstugan i Lidnersgatan 8)
3. Ange vilken torktumlare som felar.
4. Ange hur felet yttrar sig (t.ex. ange felmeddelande i teckenfönstret, ange om trumman inte snurrar, ange om torktumlaren saknar värme, etc.)
5. Ange datum och tid när du upptäckte felet.
6. Fyll i övrigt eftefrågad info.

Elektriciteten verkar ha försvunnit i hela huset?
Kontakta Fortum, http://www.fortum.se, de har mer information om strömavbrott. Strömavbrott i hela fastigheter kan även anmälas till telefon 020-44 11 00.

Elabonnemang:
När du flyttar in bör du snarast välja en elleverantör som du tycker är lämplig. På http://elpriskollen.se kan du läsa mer om olika leverantörers priser, uppsägningstider, avtalstider och miljömärkningar av el. Till den leverantör du väljer ska du ange ditt anläggningsnummer, det finns angivet på en liten skylt på proppskåpet i hallen. Du kan senare under din boendetid välja att byta elleverantör om du inte är nöjd.

Skadedjur:
Om du har skadedjur i din lägenhet måste du anmäla det till föreningens förvaltare. Du ska sedan kontakta Nomor som hjälper dig att sanera.